Wie is verantwoordelijk voor het doorgeven van wijzigingen in of van gegevens?

De gemeente is zelf verantwoordelijk voor het actueel houden van gegevens. Zijn er veranderingen? Geef ze door aan de IBD via aansluiten@IBDGemeenten.nl. U doet dit als volgt:

Aansluitstap 1:
In geval van een nieuwe Algemene Contactpersoon Informatiebeveiliging kunt u opnieuw het ACIB-formulier invullen en mailen. Bij een wijziging in e-mailadres en/of telefoonnummer of een verzoek tot verwijdering van ACIB-gegevens, is een e-mail voldoende.

Aansluitstap 2:
In geval van een nieuwe Vertrouwelijke Contactpersoon Informatiebeveiliging kunt u opnieuw het VCIB-formulier invullen (inclusief ondertekening van een bevoegd vertegenwoordiger) en mailen. De IBD plant een intakegesprek in met de nieuwe VCIB. Bij een wijziging in e-mailadres en/of telefoonnummer of een verzoek tot verwijdering van VCIB-gegevens, is een e-mail voldoende.

Aansluitstap 3 en 4:
Voor het updaten van het overzicht van uw IP-adressen en URL’s en uw gemeentelijke ICT-foto kunt u de betreffende formulieren opnieuw invullen en mailen. Periodiek heeft de IBD een nieuwe foto nodig. In geval van veranderingen, gelieve geen losse mutaties te sturen.

Neem bij vragen contact op de IBD Helpdesk via 070 373 8011 of stuur een mail aan aansluiten@IBDGemeenten.nl.